فراخوان یمنی‌ها برای برگزاری تظاهرات حمایت از غزه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم تداوم حملات موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) معترضان لهستانی: جنگ اوکراین، این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است پژهشگر مسایل نظامی صهیونیست: اهداف جنگ غزه تضاد دارند برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: جنگ غزه، پیچ بزرگ تاریخ است | ایثار بسیج، دلیل وحشت دشمن از قدرت ملت ایران است + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۵۹۷۱
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
  • ۱
آیت‌الله علم‌الهدی: جنگ غزه، پیچ بزرگ تاریخ است | ایثار بسیج، دلیل وحشت دشمن از قدرت ملت ایران است + فیلم
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: وقایع فلسطین بزرگ‌ترین نشان از تحقق یک پیچ تاریخی است؛ یعنی جایی که سرنوشت جریان حق دقیقاً مشخص می‌شود یا به پرتگاه شکست فرو می‌افتد یا به قله توفیق و پیشرفت می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین افتتاحیه دوره آموزشی تحلیلی «مشق بصیرت ۱۴۰۲» ویژه روحانیان بسیجی استان‌های خراسان، ظهر امروز با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، اساتید حوزه و دانشگاه و نیز ۶۰۰ نفر از روحانیان بسیجی مدعو در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد.

وقایع فلسطین، پیچ بزرگ تاریخ

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در این همایش با تأکید بر ضرورت تقویت و توسعه ابعاد فرهنگی بصیرت در جامعه اظهار کرد: بصیرت عنوان خطیری است که امام بزرگوار ما در وصیت‌نامه جاودانه و ارزشمند خود، آن را معلول عملکرد مستقیم بسیج روحانیت دانسته بود؛ آنجا که مقابله در برابر انحرافات و کج‌روی‌های احتمالی در جامعه بر عهده بسیج طلاب و بسیج روحانیت گذاشته شده که در برابر این انحراف بایستد، مقاومت کند و در یک مصاف قهرمانانه و فرهنگی بتواند جامعه، مردم، نظام و انقلاب را در یک قلعه محفوظ و صراط هدایت نگه دارد.

وی افزود: آنچه امروز در دنیا به چشم می‌آید، سرآغاز نقطه‌ای است که رهبر معظم انقلاب بیش از دو سال قبل، از آن به‌عنوان پیچ تاریخ یاد کرده بودند. وقایع فلسطین هم بزرگ‌ترین نشان از تحقق این پیچ تاریخی است؛ یعنی جایی که سرنوشت جریان حق دقیقاً مشخص می‌شود یا به پرتگاه شکست فرو می‌افتد یا به قله توفیق و پیشرفت می‌رسد.

قرن جدید، دوران برتری گفتمان بر قدرت و ثروت

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرن جدید، دوره برتری گفتمان و ایدئولوژی بر قدرت و ثروت است، خاطرنشان کرد: مدت‌ها قبل اسحاق رابین، سیاستمدار برجسته صهیونیست در یک کنفرانس علمی راهبردی اذعان کرده بود که قرن بیست و یکم، نه دوره تفوّق قدرت نظامی و برتری قدرت اقتصادی بلکه دوران استیلای مطلق گفتمان و ایدئولوژی‌هاست و در بین همه نظریات حکمرانی هم آنچه در اختیار اسلام قرار دارد، از همه مؤثرتر است؛ بنابراین غرب اگر به دنبال استمرار سیادت خود بر دنیاست، باید همه توان خود را برای براندازی اسلام به کار بگیرد و در غیر این صورت، یقیناً سقوط خواهد کرد.

وی ادامه داد: وقتی قرار باشد مرز‌های فرهنگی درهم شکسته شود و توسعه ارتباطات، انسان‌ها را به هم متصل کند، آن اندیشه‌ای می‌تواند مسلط شود که قلوب ملت‌ها را به خود معطوف و متوجه کند. مسئله فلسطین و اسرائیل یکی از نماد‌های کامل این موضوع است؛ یعنی جایی که همه دنیای استکبار بر سر یک قوم مظلوم ریخت تا آن‌ها را یکسره نابود کند، اما اسلامی که فطرت بشر را مخاطب قرار می‌دهد، جامعه جهانی را در برابر جنایتکاران قرار داده است.

الگوگیری ملت‌ها از انقلاب اسلامی، وحشت مشترک ابرقدرت‌ها

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: جنگ امروز نه تقابل ایران و آمریکا بلکه جنگ اسلام و استکبار است. مشکل آمریکا با ما نیز بر محور همین موضوع است و از مسئله هسته‌‌ای گرفته تا پیشرفت‌های نظامی، غرب با الگوشدن گفتمان انقلاب اسلامی مشکل دارد که مبادا راهی که ملت ایران در پیش گرفت، برای سایر ملت‌های جهان به سرمشق عمل تبدیل شود.

وی تأکید کرد: در میانه این جنگ تمدن‌ها، دولتی در این کشور امور را به دست گرفت که داعیه سازش با آمریکا و اروپا را داشت. عزیزان درباره دولت یازدهم و دوازدهم نباید اشتباه کنید. این‌ها خائن و دشمن نبودند. این‌ها هم بنده خدا بودند و اندیشه اصلاح داشتند، اما مشکل اصلی آن بود که بر بستر یک نظام استکبارستیز به دنبال تفاهم با استکباری بودند که با همه وجهه ابرقدرتی خود بیش از چهار دهه از اسلام سیلی خورده بود. به همین دلیل هم آمریکا از وجود اسلام احساس خطر می‌کند، زیرا قدرتی که بتواند سیلی بزند، به‌زودی به قدرت براندازی خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: چالش بزرگ پیش روی همه جهانخواران عالم همین اسلام است که حاکمیت جهان را در اختیار قدرت، ولی معصوم و نماینده الله می‌داند. مسئله فلسطین هم خط مقدم این تقابل است و فتح نخستین نه به نابودی اسرائیل بلکه زمانی حاصل می‌شود که آمریکا به‌عنوان سردمدار جریان استکبار جهان، زیان و آسیب را احساس کند.

وی بیان کرد: هیچ‌گاه در تاریخ سابقه نداشته که همه ملت‌ها از شرق تا غرب عالم در برابر جریان استکبار بایستند و آشکارا ابراز نفرت کنند. این به برکت دیپلماسی فعال نظام محقق شد که بسیج فراگیر علیه جنایتکاران صهیونیست را رقم زد. به همین دلیل می‌گوییم تاکنون نظام ما، دولت ما و ملت ما در حمایت از فلسطین کوتاهی نداشته و زمان تقابل کامل و واقعی در میدان هم که فرابرسد، با همین کیفیت پای‌کار دین خدا خواهد بود.

دشمن به دنبال ایجاد گسست نسلی است

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه ایثارگری بسیجیان باعث وحشت کنونی دشمن از قدرت ملت ایران شده است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، ملت ایران با دست‌خالی ایستاد و از کشور خود دفاع کرد. همین ایثارگری‌ها کار را به جایی رساند که پس از جنگ تحمیلی، اگرچه دشمن در فضای پیرامونی ایران اسلامی اردو زده، اما مثل سگ پارس می‌کند و جرئت آغاز یک جنگ دیگر را ندارد. در دوران دفاع از حرم نیز خط سرخ این ایثارگری‌ها ادامه پیدا کرد و باعث شد پرچمی که در خرمشهر برافراشته شده بود، به ساحل مدیترانه برسد.

وی افزود: دشمن تلاش دارد گسست نسلی در ایران اسلامی ایجاد کند و در مقابل، ما تابلو‌های درخشانی همچون شهید حججی داریم که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی دشمن بی‌نتیجه بوده است. به همین دلیل است که می‌گوییم پایگاه تبلیغی امروز ما در دبستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌هاست تا گسست نسلی ایجاد نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
0
1
خراب بشه اون فیضیه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->